7 nasvetov za vzdrževanje spletne strani

Tokrat se bomo posvetili področju vzdrževanja spletne strani in vam predstavili 7 napotkov za kakovostno vzdrževanje spletne strani, ki jih lahko opravljate tudi sami. Zmotno je namreč prepričanje, da ko je stran enkrat postavljena, ste z njo opravili. Daleč od tega. Če želite spletno stran zares izkoristiti, se delo po končani izdelavi strani šele začne ! Le z aktualno vsebino, novostmi in tesnim stikom z vašimi obiskovalci, boste iz spletne predstavitve podjetja, organizacije ali kar vas samih, pridobili največ. Vaš vloženi denar v izdelavo strani se vam bo le tako tudi zares povrnil.

Brez dileme lahko rečemo, da so spletne strani postale prvi medij interakcije med podjetem in stranko. Nekdo je nekoč rekel, da je lahko prvi vtis tudi zadnji vtis. Samo pomislite. Vedno ko iščete določen izdelek ali pa tudi storitev, najprej pobrskate po Googlu in obiščete vse strani na prvi strani iskalnih zadetkov ali pa vsaj večji del teh. Če je vaša spletna stran, kljub dobri uvrstitvi med iskalnimi rezultati za iskano ključno besedo, nepregledna ter bog ne daj še zastarela (zastarela zasnova, zastarele informacije itd.), se lahko od obiskovalca kar poslovite. Kaj šele, da bi tak obiskovalec poslal povpraševanje ali postal vaša stranka, pa čeprav so lahko vaši izdelki ali storitve med najboljšimi. Tak obiskovalec se bo tudi zelo stežka vrnil nazaj na vašo stran in kar je običajno lahko še huje, širil bo negativno reklamo o vas. Nikar ne mislite, da ko je spletna stran enkrat postavljena, ste z njo opravili. Takrat se pravo delo oz. trud šele začne. Stran je treba vedno znova osveževati, optimizirati in na sploh prepričevati obiskovalce, da se bodo še vračali in preverjali vašo ponudbo. Nekateri radi rečejo, da mora biti stran “živa”.

vzdrzevanje-spletne-strani

Zato si poglejmo 7 osnovnih nasvetov pri vzdrževanju vsake spletne strani, ki jih lahko opravljate tudi kar sami:

  1. Osvežujte spletno stran z novo ali spremenjeno vsebino na vsake toliko časa, po potrebi. Vsebina je kralj (“Content is the king“). To dejstvo, kljub temu da vsebina ni edini dejavnik uspeha, še kako drži, saj je vsaka stran primarno namenjena prav vsebini in ljudem – obiskovalcem, ne pa Googlu in iskalnim algoritmom. Dober primer stalnega vnosa nove vsebine je pisanje bloga v okviru spletne strani. Obiskovalcem z objavami sporočate novosti, dogajanja ali opozarjate na razne akcije itd. S komentarji jim lahko omogočite interakcijo z vami in ostalimi komentatorji ter preko njih lahko podajajo svoja mnenja, pripombe ali pohvale. Če imate na strani cenike jih redno posodabljajte. Enako seveda velja za vse telefonske številke in email naslove ter ostale ključne informacije na spletni strani. Veliko poleg samega besedila povedo tudi fotografije. Ne pozabite na že zguljeno frazo, da fotografija pove več kot tisoč besed ! Dolgih suhoparnih tekstov nihče več ne bere (že ta članek je malo dolg, kajne 🙂 )

  2. Od časa do časa je dobro preveriti združljivost strani z različnimi brskalniki. Še posebej, če se stran konkretneje spreminja oz. popravlja, je dobro spremembo preveriti v vseh najbolj razširjenih brskalnikih (Firefox, Chrome, Opera, Internet Explorer, Safari). Nemalokrat se lahko zgodi, da je izgled spletne strani po spremembi v različnih brskalnikah (največji problem so lahko stare različice brskalnikov) drugačen, kot smo si ga zamislili. Izgled strani v različnih brskalnikih na različnih operacijskih sistemih preverite preko Browser Shots. Velik pomen je v zadnjem času tudi na mobilnem oz. tabličnem prikazu spletne strani, saj si vedno več uporabnikov spletno stran ogleda preko mobilnih telefonov ali računalniških tablic. Kolikšen je ta odstotek za vašo stran lahko preverite v statistiki obiska.

  3. Pomembno vlogo ima tudi preverjanje za nedelujočimi povezavami. Po raznih posodobitvah vsebine, premikih datotek na strežniku itn. lahko pride do stanja, da neka povezava na strani ne deluje več (napaka 404). Gotovo postanete tudi vi nejevoljni, ko naletite na tako povezavo. Preverjati moramo tako notranje kot tudi zunanje povezave na naši strani in nedelujoče povezave popraviti ali izbrisati. Seveda je pri večjem številu povezav to nemogoče početi ročno, zato obstajajo namenska orodja, kot je recimo Link Checker.

  4. Potrpežljivost je vrlina, ki nam jo vsem vedno bolj primankuje. Če se spletna stran (pre)dolgo nalaga, potem smo v velikih težavah. Le malo ljudi ima namreč potrpljenje na hitrih povezavah čakati minuto ali celo več na neko spletno stran, da se ta odpre. Že pol minute je dolga doba. Običajno so za počasnost kriva slaba gostovanja, prevelike fotografije, slaba optimizacija spletne strani ali prevelika količina raznih razširitev in animacij na spletni strani. Hitrost lahko preverimo z orodjem Google Page Speed, povprečen čas nalaganja nam prikaže tudi Google Analytics. Najprej se lotimo zmanjševanja števila in velikosti fotografij ter ostalih grafik na spletni strani, optimizacije in stiskanja CSS in Javascript datotek. Če naša spletna stran teče na CMS sistemu, preglejmo vse nameščene razširitve in jih po potrebi odstranimo ali posodobimo. Na počasnost lahko vpliva tudi slaba predloga (template) spletne strani ali kakšni dodatni elementi tretje strani (Youtube posnetki, socialni gumbi,…). Nenazadnje, če se stanje kljub posegom ne izboljša, zamenjamo ponudnika gostovanja spletne strani.

  5. Dovolimo interakcijo obiskovalcev z nami. Obiskovalcem, če je le mogoče, ponudimo možnost stika z nami (poleg klasičnega povpraševanja ali email kontakta). Če že ne preko anonimnih komentarjev (ki so vedno bolj nezaželeni), pa obvezno preko socialnih omrežij (Facebook, Twitter, Google Plus,…). Obiskovalci vam s kliki na “všeč mi je”, “priporočam” ali z objavo Facebook komentarja (ki je lahko viden tudi na naši strani) delajo dodatno reklamo (lahko tudi antireklamo) in širijo vašo znamko, izdelke ali storitve naprej svojim prijateljem. Lahko pošiljajo predloge, pohvale ali kritike in vam tako pomagajo pri vzdrževanju “žive” in zanimive spletne strani. V veliko pomoč vam je lahko tudi vaša Facebook ali Google+ stran, kjer svoje “privržence” redno obveščate o novostih. Če je smiselno, dajte obiskovalcem strani možnost naročila na email novice (Newsletter). Tako bodo brez posebnega truda vedno v stiku z vami, ko bo kaj novega. Seveda pa vse to pomeni tudi dodatno delo za vas.

  6. Vzdržujte iskalnikom prijazno spletno stran. To pomeni, da mora spletna stran generirati iskalnikom prijazne povezave (URL), držite se navodil glede uporabe oznak (tagov) za naslove (title, h1, h2…), za vsako podstran imejte svoj meta opis strani (meta description), generirajte lastno stran za napako 404 itn. Pozornost posvečajte tudi ključnim besedam za vsako podstran posebej. Poleg boljše uvrstitve v iskalnih rezultatih, bo taka spletna stran tudi za obiskovalce bolj pregledna. Kjer je mogoče dodajte povezavo do svoje strani (forum podpisi, FB profil, komentarji na forumih ter drugih spletnih straneh…), vendar s tem ne pretiravajte. Več o pravilni SEO strukturi spletne strani si preberite pri MOZ-u.

  7. In nenazadnje seveda spremljajte stanje in napredek vaše spletne strani. Google ima temu namenjeno odlično in brezplačno orodje, Google Analytics. Nudi vam ogromno informacij o obnašanju obiskovalcev na strani, ključnih besedah, hitrosti strani in še in še. Ne pozabite tudi na implementacijo opozorila o piškotkih. Stanje strani spremljajte še preko orodja Google Webmasters Tool. Dodajte tudi zemljevid vašega spletnega mesta (Sitemap) in nastavite ostale parametre, ki so vam tam na voljo.

Spletna stran ni nikoli končana. Vedno je v stanju nenehnega izboljševanja in objavljanja česa novega ter zanimivega. Opustitev spletne strani po njeni izdelavi je huje, kot da spletne strani sploh nimate. Vsi zgoraj navedeni napotki (in še veliko drugega), so vključeni tudi v naše pakete vzdrževanja spletne strani.

Če za vzdrževanje spletne strani nimate dovolj časa ali znanja vam lahko pomagamo tudi mi.
Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli ugoden paket vzdrževanje vaše spletne strani.

Vprašajte nas

Komentarji